STHLM DAY BY DAY

MÅNDAG:

Klockan ringde 04:30, jag och Joel fixade oss och sen drog vi till bussen mot centralstationen här i Göteborg. Vi köpte frukost på Espresso House som ni såg i förra inlägget. Sen började tågresan bort mot huvudstaden! Vi började dagen i Stockholm med att gå bort till vårt hotell i Östermalm för att lämna av bagaget. Efter detta strosade vi runt, tills vi båda blev super hungriga. Klockan var då 10:45 hahaa..men men hade man ätit frukost as tidigt så blev det så! Efter mycket letande och säkert en timmas promenerande hittade vi en lunchkrog. Vi satte oss, började käka och efter 2 minuter pekar jag ut genom fönstret och sa "Titta Joel där är Magnus Uggla!". Hahaha timing.

Resterande dagen gick vi till Stockholms Slott, Gamla Stan, Sergels Torg, Stureplan och många fler ställen! Jag fullkomligt ÄLSKAR Stockholm! När klockan blev 15 gick vi tillbaka till vårt hotell, köpte med oss en flaska bubbel, chips, choklad och nötter på vägen. Satt och kopplade av ett tag, umgicks och laddade batterierna innan vi skulle ge oss ut för middag vid Stureplan. Vi hade bokat bord på "Phils Burger". Höga förväntningar hade vi, men tyvärr blev vi lite besvikna. Det var supergott, missförstå mig inte, men vi hade liksom trott att det skulle vara det godaste ever. Som sagt jättegott men inte mer än så. Då tycker jag "2112" och "The Barn" i Göteborg eller "Burger" och "Street Friends" i Kungsbacka slår dem med hästlängder. Efter maten tog vi en promenad genom stan, började sakta röra oss till hotellet efter en lång dag. Vi la oss i sängen, slog på en film och stendäcka. Här kommer bilder från måndagen:

TISDAG:

Efter en lång och händelserik dag igår gick vi upp runt 8:30 för att gå ner till drömfrullen på hotellet. Alltså sicket käk! Det fanns: Pannkakor, grädde, sylt, nutella, bacon, äggröra, grillade tomater, frallor, croissanter, pålägg av alla dess slag, yoghurt, müsli blandningar, flingor, ägg och mycket mer! Matkoma delux vill jag lova. Vi gick upp, packade våra väskor, duschade, fixade oss och checkade ut. Gick bort till centralstationen för att låsa in vår packning så vi kunde gå runt och shoppa i några timmar innan tåget skulle gå. Vi gick runt på Gallerian, NK, drottninggatan, sen käkade vi lunch på "Café Coppola". Jag tog Caesar Sallad och Joel tog Lax, potatis och romsås. Super gott! Efter lunchen strosade vi bort till Gamla Stan igen, då jag blev fullkomligt kär i det stället. Vi tog en drink på en mysig Mexikansk pub och gick omkring i den underbara atmosfären. Efter denna mysiga förmiddag började vi gå tillbaka mot centralstationen, hämtade våra väskor, köpte middag att ha på tåget och rullade hemåt. Vill tillbaka snart igen, vilken stad! Här kommer bilder från tisdagen: