THAILAND - ÅTTONDE DAGEN

Chill, mer chill, mat och bestigit berg. Så skulle jag kortfattat säga om denna dag. Jag och Joel började morgonen som vanligt med en go frukost på hotellet. Sedan gick vi till Kata Beach och tog en massage på stranden, fy vad skönt det var. Typ 120kr för en timmas massage, helt sinnessjukt. Efter det härliga uppvaknandet la vi oss på varsin solstol och bara njöt. Vi hade köpt med oss några Smirnoff Ice och solade å badade om vartannat.

Efter några timmar gick vi till restaurangen vid stranden där vi har käkat pizza förut. Vilket stod på dagens meny också hahaha, samt en hink med jordgubbsmojito. MmMmMmmm!! Med matkoma gick vi till hotellet, hoppade i poolen och var där ett tag.

Men nu började klockan bli ganska mycket, eftersom våra planer för kvällen krävde att vi kom fram till destinationen innan solnedgång. Vi gick upp till rummet, duschade och gjorde oss iordning för att gå till...Karon View Point. Det är en utsiktsplats på den södra delen av Kata där man kan se: Kata Noi, Kata Beach och Karon Beach. Vi bor vid den mittersta viken och vi gick därifrån (marknivå) till denna sjuka höjd som ni kan se bild på nedan. Nu i efterhand när jag läser folks recensioner om stället har dem skrivit: ”Not walkable” eller “killer walk”. Jag förstår dem fullkomligt. Aldrig haft så mycket mjölksyra i mina ben och svetten bara rann. Kan nog ärligt säga att jag var mer lik en tomat i ansiktet.

På vägen upp gick vi även förbi ett elefantsafari, så vi gick snabbt in och kollade. Två elefanter stod i en inhängnad med soffor på ryggen så vi människor ska få rida...stackarna. Den ena var till och med fast med ett rep runt benet. Dem hade bytt sida på benet för repet på den ena kunde man se, då han hade fått skavmärke på det andra benet. Vi gick därifrån och fortsatte upp för den sista låååånga backen. Herregud...sjuka backar men fram kom vi, i tid dessutom! Solen var påväg ner och utsikten var värd promenaden.

Vi tog våra bilder, njöt av utsikten och började sedan gå tillbaka igen. Denna gången nedför. Men mina ben var helt slut och mörkret började komma, myggor med för den delen. Så efter 10min promenad i en sjuk nedförsbacke, tog vi en taxi ner istället.

Riktigt stolt över oss som pallade gå upp för alla mördar backar. Typ 40min promenad med mixade lagom höga backar till extremt lutande backar. Det sistnämnda var den galet långa backen jag precis nämnde när vi gick tillbaka. Den låg sista biten innan man kom fram. Sjukaste jag har sett. Stolt som tuppen som Tzatzikis pappa skulle sagt!

Väl tillbaka på hotellet bytte vi snabbt om till badkläder och hoppade i poolen för att svalka oss. Efter vi hade gjort iordning oss gick vi till ”Buffalo Steak House”. Vi åt och åt och åt. Lagom hungrig efter dagens bergsbestigning kan jag lova. Vi gick tillbaka till hotellet, kollade på film och slocknade.

Vilken jäkla dag!

(Från den mittersta viken gick vi)