THAILAND - FEMTE DAGEN

Hallå eller!

Hoppas ni mår strålande, med mig är det toppen. Dagarna här går fortare och fortare och vi har nu snart upplevt hela dag sex. Men, nu tänkte jag berätta om vår gårdag, alltså den femte dagen här nere.

Detta var en sån fruktansvärt magisk dag! Efter en god frukost gick vi bort mot stranden ”Kata Noi”. Första gången vi besökte denna strand, herregud vad vackert det var. Kan liksom inte beskriva med ord hur fint det var...helt sinnesjukt! Vi badade, solade, fotade och gick sedan upp till en restaurang som låg ovanför vattnet. Skojar inte, vackraste platsen jag har sett och där åt vi lunch...lägg av vad fint det var!! Restaurangen heter ”Mom Tri’s Kitchen“. Jag åt en jättegod Phad Thai.

Efter den underbara lunchen så vandrade vi tillbaka till hotellet. Hoppade i poolen och svalkade oss efter den varma promenaden. Efter det gjorde vi iordning oss för att gå ut och äta middag. Det blev restaurangen ”Buffalo”. Jag åt en kycklinggryta med ris, helt okej god. Smakade lite mycket ingefära för min smak. Men tog man lite mindre sås på riset än att doppa det direkt i grytan så blev det godare.

När vi var mätta och belåtna gick vi förbi en minimarket och köpte glass. Vi gick tillbaka till hotellrummet, kollade på film och myste. (Ja, Joel tog fjärilsglassen hahaha...se bild)

Livet på en pinne mina vänner, helt fantastiskt.