THAILAND - SISTA DAGARNA

Hallå eller!

Nu var det ett tag sedan igen, livet kom ikapp som vanligt haha...
Funderar på att ta en liten paus med bloggandet ett tag, har lite andra projekt jag håller på att jobba med och tiden räcker inte riktigt till. Vi får se vad som sker, jag återkommer om detta blir fallet.

Men! Nu till dem sista dagarna i Thailand. Vilken underbar resa jag och Joel gjorde. Nog ett av dem mest fantastiska minnena någonsin, wow säger jag bara. Och att få uppleva detta med killen man älskar så ofantligt mycket var magiskt. Svävade på moln.

Efter utflykten jag skrev om i förra inlägget så var vi helt slut. Därför tog vi det väldigt piano dag tretton och fjorton. Vi hängde vid poolen och började umgås med ett annat svenskt par som åkte med samma plan som vi. Så himla trevliga! Vi fick lite tips av dem på restauranger som vi inte fick missa innan vi reste hem igen. En av dessa var en Italiensk restaurang som skulle ha dem godaste pizzorna. Upp till bevis tänkt vi och gick dit. Nej men alltså jag smällde av, jag lovar er att det var den bästa pizzan jag har ätit! Åker ni till Kata Beach så måste ni äta på "Capannina". Efter middagen gick vi förbi ett glasstånd där dem rullade glass eller skrapade kanske man säger? Ni vet när dem gör rullar av glass, äsch...se på bilden så förstå ni nog haha. Joel fick även testa att göra en glassrulle. Dag tretton led mot till slut och vi myste bara resten av kvällen.

Hittade "märkeskläder" så som - FELA, ABIBOS OCH SUPEMRE...hahahhaha!!! Låter som en spanjor med dålig fantasi (tänk dig allt med ett spanskt uttal)

Dag fjorton blev likvärd med föregående dag. Vi gick upp, hängde vid poolen, träffade våra svenska kompisar, åt lunch med dem och bara njöt så mycket vi kunde. Då detta var vår sista heldag i paradiset. På kvällen åkte vi bort till "Karon Temple Market" och shoppade. Sen åkte vi tillbaka mot Kata för att äta på vår favvo restaurang "Buffalo Steak House". Avslutade starkt haha ;)

Nu var vår semester slut och på lördag morgon, dag femton, hämtade en stor buss upp oss och våra svenska kompisar. Tre och en halv timma senare var vi framme i Krabi där flyget skulle åka ifrån. Flygresan hem gick hyfsat smärtfritt och väl framme i kalla och gråa Sverige kom Sara och hämtade oss. Vi köpte med mat på vägen hem och kollade på film.

Man förstår inte riktigt att denna resan har ägt rum än...vill tillbaka varenda sekund. Inte direkt konstigt kanske. Kan lova att vi kommer åka tillbaka dit och då ökar vi nog resan till tre veckor ;)