THAILAND - SJÄTTE DAGEN

Magiskt helt magiskt...vilket land, ett riktigt paradis. Idag gick jag och Joel upp, åt frukost och hoppade i poolen. Vi badade och solade där ett tag, ända fram till lunchtid. Då gick vi upp och gjorde iordning oss för att gå ner till en restaurang ett stenkast bort från vårt hotell, ”Outdoor Restaurant”. Jag åt en av mina favvorätter, Thai cashew chicken. I Sverige heter en liknande rätt: Gai Phad King. Den är dock utan cashewnötter hemma men det finns en med, fast med ananas också: Phad Med Mamuang. Supergoda båda två! Men här nere är det smaksensationer om vartannat.

Efter lunchen gick vi tillbaka till hotellet och tog en taxi till ”Big Buddha”. Alltså wow wow wow...så vackert!! Det är en 45 meter hög staty av Buddha gjord i marmor. Statyn är byggd på en fantastisk plats som kikar ut över den södra delen av Phuket och har byggts enbart med hjälp av donationer. En riktigt magisk plats. Vi fick även en ny kompis, en apa. Dog av sötdöden vill jag lova. Var nära på att ta med den hem!

Efter denna fantastisk upplevelse gick vi tillbaka till taxin som hade väntat på oss i en timma. På vägen ner för berget stannade han till vid massa elefanter!! Så majestätiska och vackra djur. Jag fotade, filmade och var helt paralyserad av dessa fina varelser. Men sorgligt att se dem på ett sätt...vi red absolut inte på dem. Jag vet ju inte hur dessa elefanter blir behandlade men djurplågeri är inget jag vill stödja. Vi körde vidare och när vi var tillbaka på hotellet så chillade vi bara på rummet. Kollade på film och myste. Vi bokade även in två utflykter. En på måndag till Similan Öarna och en på onsdag till Phi Phi Islands.

Det blev väldigt dåligt väder här. Storm, åska och spöregn. Så vi blev kvar på rummet ett tag. Vädret fortsatte i samma takt och vi började bli hungriga. Vi tog med ett paraply från rummet och sprang ner till hotellets restaurang. Jag åt Phad Thai, en stark sån haha...jag är ganska klen med stark mat.

Regnet slutade äntligen och vi skyndade oss ner till en supermarket och köpte lite gott till kvällen. I och med att vädret var så ostabilt höll vi oss inne. Vi kikade på mer film och bara tog det lugnt.

En riktigt lyckad dag, trots vädret ;)